نازنین فهیمی
استادیار و مدیر گروه رشته روانشناسی
موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران
ایمیل:
n.fahimi@mit.ac.ir
n.fahimi64@gmail.com
زمینه های تحقیقاتی:
1- کودک و نوجوان
2- کودکان استثنایی
3- زوج درمانی بر مبنای طرحواره
4- زوج درمانی مبتنی بر ACT
5- مهارتهای زندگی ( کنترل خشم و جرات مندی و …)
سوابق تحصیلی:
دکتری تخصصی روانشناسی – گرایش عمومی (99-1395)
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
عنوان رساله:
“اثربخشی آموزش های ذهن آگاهی و تنظیم هیجان به همراه رژیم غذایی بر انعطاف پذیری روانی و رفتارخودتنظیمی نوجونان دارای اضافه وزن”
کارشناسی ارشد روانشناسی – گرایش عمومی (93-1391)
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن
عنوان پایان نامه:
“رابطه تفکر انتقادی و راهبردهای حل تعارض با بهداشت روانی دوران بلوغ در دانش آموزان دختر دبیرستانی”
کارشناسی روانشناسی – گرایش عمومی (87-1383)
دانشگاه پیام نور واحد رامسر
عنوان پایان نامه:
بررسی مولفه های شخصیتی در افراد مبتلا به ناشنوایی و افراد عادی
سوابق آموزشی :
تدریس در مقطع کارشناسی :
1- تفکر و زبان (دانشگاه پیام نور رامسر)
2- روانشناسی شناختی(دانشگاه پیام نور رامسر، موسسه آموزش عالی آیندگان، موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)
3- روانشناسی سالمندی(دانشگاه پیام نور رامسر)
4- انگیزش و هیجان(دانشگاه پیام نور رامسر)
5- روانشناسی تحولی 1 و 2(دانشگاه پیام نور رامسر، موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)
6-علوم اعصاب شناختی(دانشگاه پیام نور رامسر)
7- علوم اعصاب شناختی(موسسه آموزش عالی آیندگان، دانشگاه پیام نور رامسر)
8- معرفت شناسی(موسسه آموزش عالی آیندگان، موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)
9- آشنایی با فلسفه اسلامی(موسسه آموزش عالی آیندگان)
10- پژوهش های عملی – انفرادی در روانشناسی
11-تاریخ و مکاتب روانشناسی و نقد آن (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)
12- مبانی جامع شناسی (موسسه آموزش عالی آیندگان، موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)
13- فیزیولوژی اعصاب و غدد (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)
14- مبانی راهنمایی و مشاوره (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)
تدریس در مقطع کارشناسی ارشد:
1- بررسی تفضیلی نظریه ها و مکاتب در شخصیت
2- بررسی مسائل بهداشت روانی در ایران وجهان
3- پایان نامه
4- مبانی روانشناسی اسلامی (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)
5- روش های آماری کاربردی پیشرفته (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)
6- روانشناسی شناختی پیشرفته (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)
7- روانشناسی فیزیولوژیک (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)
8- خانواده درمانی (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)
9- آسیب روانی با تکیه بر رفتار بوم شناختی (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)
10- روانشناسی تجربی (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)
11- عصب روانشناسی (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)
سوابق پژوهشی:
1)Tarkhan ,Morteza,.Fahimi, Nazanin. (2015). The Relationship between Critical Thinking Skills and Puberty Period Mental Health among Female High School Students. International Journal of Basic Sciences & Applied Research.
2) Tarkhan,Morteza,.Fahimi,Nazanin .(2016).Investigating the Relationship between Conflict resolution strategies and Adolescent Mental Health among female High school students. JOURNAL OF PSYCHOLOGY & BEHAVIORAL STUDIES
3) Tarkhan ,Morteza,.Fahimi, Nazanin. (2016). Effectiveness of Group Therapy with a Positive-Oriented Approach on Rumination, Illness Perception and Depression in Patients with Multiple Sclerosis (MS). INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES.
4) Fahimi, Nazanin.( 2016). TheEffectivenessofMindfulness-Based Cognitive Therapy onMarital Satisfaction of Couples with AutismChildren. Medwell Journals.
5) Fahimi.Nazanin , Kiamarsi , Azar.kazemi,Reza.Narimani,Mohammad .(2021).The Effects of Mindfulness Training on Psychological Flexibility and Self – Regulation Behavior in Overweight adolescents. International Journal Of pediatrics.
6) ترخان، مرتضی . فهیمی، نازنین(1395). نقش راهبردهای حل تعارض و تفکر انتقادی در پیش بینی بهداشت روانی دوران بلوغ دانش آموزان دختر. فصلنامه تخصصی آموزش،مشاوره و روان درمانی.
7) فهیمی. نازنین، کیامرثی، آذر . کاظمی، رضا. نریمانی،محمد .(1399).اثربخشی آموزش تنظیم هیجان به همراه رژیم غذایی بر انعطاف پذیری روانی و رفتارخودتنظیمی نوجوانان دارای اضافه وزن. مجله تحقیقات علوم رفتاری اصفهان.
8) فهیمی. نازنین، کیامرثی، آذر . کاظمی، رضا. نریمانی،محمد .(1399).مقایسه اثربخشی آموزشهای ذهن آگاهی و تنظیم هیجان به همراه رژیم غذایی بر انعطاف پذیری روانی و رفتار خودتنظیمی نوجوانان دارای اضافه وزن. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد.
9) کتاب: زوج درمانی بر اساس تله های شخصیتی. فهیمی، نازنین .(1401). نشر انتخاب.
طرح های پژوهشی
1- داوری در طرح/ایده با عنوان : طراحی و ساخت تجهیزات و وسایل توانبخشی و بازتوانی در مرکز رشد واحدهای فناور تنکابن ،موسسه آموزش عالی رودکی ( 1398)
سوابق حرفه ای:
1- روانشناس،جانشین مسئول فنی. توانبخشی افرا تنکابن.(از سال 1390تا1388)
2- مسئول فنی. مهد کودک ترانه مادری. (از سال 1394تا1393)
3- موسس ، مسئول فنی . مهد کودک گل های آفرینش.(از سال 1400تا1395)
4- مدرس دانشگاه. دانشگاه پیام نور رامسر.(از سال 1401تا1396)
5- مدرس دانشگاه. موسسه آموزش عالی آیندگان(از سال 1401تا1398)
6- متخصص روانشناس .کلینیک روانشناسی آرامش تنکابن.( 1401)
7- آموزش خانواده با موضوع فرزند پروری و آموزش دانش آموزان در دبیرستان دخترانه حضرت ابوالفضل(ع)تنکابن 14/8/98
8-آموزش به دانش آموزان با محور شادکامی در سالن اجتماعات دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی تنکابن 21/7/98
9-آموزش به دانش آموزان با محور سلامت روان و شادکامی در دبستان دخترانه شهید حمید درویش تنکابن 24/7/98
10- عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور
11- مدرس کارگاه آموزشی روانشناسی کنترل خشم . دانشگاه پیام نور رامسر(1398)
12- مدرس کارگاه آموزشی خشم واثرآن بر سلامت،مدیریت و کنترل آن. موسسه آموزش عالی آیندگان(1399)
13- وبینار آموزشی روانشناسی من و دنیای درونم. موسسه آموزش عالی آیندگان(1400)
14- مدیر گروه رشته روانشناسی موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران ( از سال 1402)
15- مدرس کارگاه مهارت جرات مندی (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)
16- مدرس کارگاه مهارت های قبل- حین و بعد از ازدواج دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان
کارگاه های گذرانده:
1- کارگاه چگونگی اجرا و تفسیر آزمون های روانی به مدت 15 ساعت
2- کارگاه مصاحبه و مشاوره به مدت 12 ساعت
3- کارگاه راهکارهای ازدواج موفق به مدت 12 ساعت
4- کارگاه تشخیص و درمان به مدت 46 ساعت
5- کارگاه مهارت های ارتباط موثر به مدت 8 ساعت
6- کارگاه آموزش چگونگی اجرای مصاحبه تشخیصی به مدت 8 ساعت
7- کارگاه آموزش چگونگی درمان اختلالات رفتاری به مدت 12 ساعت
8- کارگاه آموزش آگاهی در رفتاردرمانی دیالکتیکی DBT
9- کارگاه سبک زندگی آگاهانه
10- کارگاه زوج درمانی بر مبنای ACT و طرحواره به مدت 16 ساعت
11- کارگاه استانداردهای صلاحیت حرفه ای و اخلاقی در نظارت پسینی به مدت 4 ساعت
12- آشنایی با اختلالات روانی بر اساس DSM5 به مدت 4 ساعت
13- درمان مبتنی بر شفقت CFT به مدت 4 ساعت