نازنین فهیمی

استادیار و مدیر گروه رشته روانشناسی

موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران

ایمیل:

n.fahimi@mit.ac.ir

n.fahimi64@gmail.com

زمینه های تحقیقاتی:

1- کودک و نوجوان

2- کودکان استثنایی

3- زوج درمانی بر مبنای طرحواره

4- زوج درمانی مبتنی بر ACT

5- مهارت‌های زندگی ( کنترل خشم و جرات مندی و …)

سوابق تحصیلی:

دکتری تخصصی روانشناسی – گرایش عمومی (99-1395)

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

عنوان رساله:

“اثربخشی آموزش های ذهن آگاهی و تنظیم هیجان به همراه رژیم غذایی بر انعطاف پذیری روانی و رفتارخودتنظیمی نوجونان دارای اضافه وزن”

کارشناسی ارشد روانشناسی – گرایش عمومی (93-1391)

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن

عنوان پایان نامه:

“رابطه تفکر انتقادی و راهبردهای حل تعارض با بهداشت روانی دوران بلوغ در دانش آموزان دختر دبیرستانی”

کارشناسی روانشناسی – گرایش عمومی (87-1383)

دانشگاه پیام نور واحد رامسر

عنوان پایان نامه:

بررسی مولفه های شخصیتی در افراد مبتلا به ناشنوایی و افراد عادی

سوابق آموزشی :

تدریس در مقطع کارشناسی :

1- تفکر و زبان (دانشگاه پیام نور رامسر)

2- روانشناسی شناختی(دانشگاه پیام نور رامسر، موسسه آموزش عالی آیندگان، موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)

3- روانشناسی سالمندی(دانشگاه پیام نور رامسر)

4- انگیزش و هیجان(دانشگاه پیام نور رامسر)

5- روانشناسی تحولی 1 و 2(دانشگاه پیام نور رامسر، موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)

6-علوم اعصاب شناختی(دانشگاه پیام نور رامسر)

7- علوم اعصاب شناختی(موسسه آموزش عالی آیندگان، دانشگاه پیام نور رامسر)

8- معرفت شناسی(موسسه آموزش عالی آیندگان، موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)

9- آشنایی با فلسفه اسلامی(موسسه آموزش عالی آیندگان)

10- پژوهش های عملی – انفرادی در روانشناسی

11-تاریخ و مکاتب روانشناسی و نقد آن (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)

12- مبانی جامع شناسی (موسسه آموزش عالی آیندگان، موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)

13- فیزیولوژی اعصاب و غدد (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)

14- مبانی راهنمایی و مشاوره (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)

تدریس در مقطع کارشناسی ارشد:

1- بررسی تفضیلی نظریه ها و مکاتب در شخصیت

2- بررسی مسائل بهداشت روانی در ایران وجهان

3- پایان نامه

4- مبانی روانشناسی اسلامی (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)

5- روش های آماری کاربردی پیشرفته (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)

6- روانشناسی شناختی پیشرفته (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)

7- روانشناسی فیزیولوژیک (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)

8- خانواده درمانی (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)

9- آسیب روانی با تکیه بر رفتار بوم شناختی (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)

10- روانشناسی تجربی (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)

11- عصب روانشناسی (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)

سوابق پژوهشی:

1)Tarkhan ,Morteza,.Fahimi, Nazanin. (2015). The Relationship between Critical Thinking Skills and Puberty Period Mental Health among Female High School Students. International Journal of Basic Sciences & Applied Research.

2) Tarkhan,Morteza,.Fahimi,Nazanin .(2016).Investigating the Relationship between Conflict resolution strategies and Adolescent Mental Health among female High school students. JOURNAL OF PSYCHOLOGY & BEHAVIORAL STUDIES

3) Tarkhan ,Morteza,.Fahimi, Nazanin. (2016). Effectiveness of Group Therapy with a Positive-Oriented Approach on Rumination, Illness Perception and Depression in Patients with Multiple Sclerosis (MS). INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES.

4) Fahimi, Nazanin.( 2016). TheEffectivenessofMindfulness-Based Cognitive Therapy onMarital Satisfaction of Couples with AutismChildren. Medwell Journals.

5) Fahimi.Nazanin , Kiamarsi , Azar.kazemi,Reza.Narimani,Mohammad .(2021).The Effects of Mindfulness Training on Psychological Flexibility and Self – Regulation Behavior in Overweight adolescents. International Journal Of pediatrics.

6) ترخان، مرتضی . فهیمی، نازنین(1395). نقش راهبردهای حل تعارض و تفکر انتقادی در پیش بینی بهداشت روانی دوران بلوغ دانش آموزان دختر. فصلنامه تخصصی آموزش،مشاوره و روان درمانی.

7) فهیمی. نازنین، کیامرثی، آذر . کاظمی، رضا. نریمانی،محمد .(1399).اثربخشی آموزش تنظیم هیجان به همراه رژیم غذایی بر انعطاف پذیری روانی و رفتارخودتنظیمی نوجوانان دارای اضافه وزن. مجله تحقیقات علوم رفتاری اصفهان.

8) فهیمی. نازنین، کیامرثی، آذر . کاظمی، رضا. نریمانی،محمد .(1399).مقایسه اثربخشی آموزش­های ذهن آگاهی و تنظیم هیجان به همراه رژیم غذایی بر انعطاف پذیری روانی و رفتار خودتنظیمی نوجوانان دارای اضافه وزن. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد.

9) کتاب: زوج درمانی بر اساس تله های شخصیتی. فهیمی، نازنین .(1401). نشر انتخاب.

طرح های پژوهشی

1- داوری در طرح/ایده با عنوان : طراحی و ساخت تجهیزات و وسایل توانبخشی و بازتوانی در مرکز رشد واحدهای فناور تنکابن ،موسسه آموزش عالی رودکی ( 1398)

سوابق حرفه ای:

1- روانشناس،جانشین مسئول فنی. توانبخشی افرا تنکابن.(از سال 1390تا1388)

2- مسئول فنی. مهد کودک ترانه مادری. (از سال 1394تا1393)

3- موسس ، مسئول فنی . مهد کودک گل های آفرینش.(از سال 1400تا1395)

4- مدرس دانشگاه. دانشگاه پیام نور رامسر.(از سال 1401تا1396)

5- مدرس دانشگاه. موسسه آموزش عالی آیندگان(از سال 1401تا1398)

6- متخصص روانشناس .کلینیک روانشناسی آرامش تنکابن.( 1401)

7- آموزش خانواده با موضوع فرزند پروری و آموزش دانش آموزان در دبیرستان دخترانه حضرت ابوالفضل(ع)تنکابن 14/8/98

8-آموزش به دانش آموزان با محور شادکامی در سالن اجتماعات دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی تنکابن 21/7/98

9-آموزش به دانش آموزان با محور سلامت روان و شادکامی در دبستان دخترانه شهید حمید درویش تنکابن 24/7/98

10- عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور

11- مدرس کارگاه آموزشی روانشناسی کنترل خشم . دانشگاه پیام نور رامسر(1398)

12- مدرس کارگاه آموزشی خشم واثرآن بر سلامت،مدیریت و کنترل آن. موسسه آموزش عالی آیندگان(1399)

13- وبینار آموزشی روانشناسی من و دنیای درونم. موسسه آموزش عالی آیندگان(1400)

14- مدیر گروه رشته روانشناسی موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران ( از سال 1402)

15- مدرس کارگاه مهارت جرات مندی (موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران)

16- مدرس کارگاه مهارت های قبل- حین و بعد از ازدواج دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان

کارگاه های گذرانده:

1- کارگاه چگونگی اجرا و تفسیر آزمون های روانی به مدت 15 ساعت

2- کارگاه مصاحبه و مشاوره به مدت 12 ساعت

3- کارگاه راهکارهای ازدواج موفق به مدت 12 ساعت

4- کارگاه تشخیص و درمان به مدت 46 ساعت

5- کارگاه مهارت های ارتباط موثر به مدت 8 ساعت

6- کارگاه آموزش چگونگی اجرای مصاحبه تشخیصی به مدت 8 ساعت

7- کارگاه آموزش چگونگی درمان اختلالات رفتاری به مدت 12 ساعت

8- کارگاه آموزش آگاهی در رفتاردرمانی دیالکتیکی DBT

9- کارگاه سبک زندگی آگاهانه

10- کارگاه زوج درمانی بر مبنای ACT و طرحواره به مدت 16 ساعت

11- کارگاه استانداردهای صلاحیت حرفه ای و اخلاقی در نظارت پسینی به مدت 4 ساعت

12- آشنایی با اختلالات روانی بر اساس DSM5 به مدت 4 ساعت

13- درمان مبتنی بر شفقت CFT به مدت 4 ساعت